Recent Posts

    Sex prat sex homoseksuell hjelp

    sex prat sex homoseksuell hjelp

    .. Ordet «homoseksuell» er synonymt med «homofil», men brukes oftere til å I senere tid har uttrykkene menn som har sex med menn (MSM) og kvinner som . I denne alderen vil mange ikke stole på eller be om hjelp fra andre, spesielt når. Det som likevel er felles, er at sex skal være en kilde til nytelse, og at den skal få frem deilige følelser i oss. Sex kan altså være så mangt. Det er et vidt begrep. okt Mannens enestående rolle på den tiden gjorde nemlig at sex med en mann var noe av det vakreste man kunne ha. – Homoseksualitet var ikke. DATE BØSSE TIPS ANAL VIDEO

    : Sex prat sex homoseksuell hjelp

    Chat gratis bøsse sexdating 976
    Sex prat sex homoseksuell hjelp Tantrisk massasje bergen escorte i tromsø homo
    Sex prat sex homoseksuell hjelp Telefonnummer norge norge chat homoseksuell
    BØSSE PORN ESCORT XXX SEXY THAI ESCORT 751

    Sex prat sex homoseksuell hjelp

    Camcam sex chat bøsse sex i senga

    Alle lagene har møter hvor også ikke-medlemmer er velkomne. Mange av lagene driver kaféer, aktivitetsgrupper, foreldrenettverk, idrettslag og arrangerer fester. Helsestasjon for LHTB-ungdom er et byomfattende tilbud til lesbisk, homofil, bifil eller transungdom i alderen 13 til 30 år som bor i Oslo.

    På helsestasjonen jobber både lege, psykolog, helsesøster og sexologiske rådgivere. Organisasjon som arbeider sammen med og for lesbiske, homfile og bifile, og med helsespørsmål knyttet til identitet. Har ulike grupper, kurs og veiledningstilbud. Hjelpetelefonen er Mental Helses telefontjeneste for alle som trenger noen å snakke med. Her kan du prate og få hjelp til å sortere tanker, men også få informasjon om hjelpe- og aktivitetstilbud. Hjelpetelefonen har også tilbudet  Sidetmedord.

    Bruk forum og vennetjeneste for å utveksle erfaringer og meninger med andre brukere, eller send en melding anonymt til og få svar innen 48 timer. Kirkens SOS er Norges største kriserådgivning. Telefonen er en døgnåpen krisetelefon for mennesker som er i følelsesmessig eller eksistensiell krise, og for den som tenker på å ta sitt eget liv. Alle som ringer krisetelefonen vil bli møtt med forståelse og aksept.

    Kirkens SOS tilbyr også en meldingstjenste hvor du får svar innen 24 timer, og en chat. Kors på halsen er et sted du under 18 år kan ringe, maile eller chatte og ta opp det som er viktig for deg. Hos Kors på halsen får du snakke med en voksen du kan stole på, og som ikke kan se hvem du er. Du kan fortelle om alt, både de gode tingene og det du synes er vondt og vanskelig.

    ROS er en landsdekkende interesseorganisasjon for alle som er berørt av problematikk rundt mat, kropp og selvfølelse — for de som har eller har hatt en spiseforstyrrelse, og for deres pårørende. RUStelefonen er en råd-, veilednings- og informasjonstjeneste om rusmiddelproblematikk.

    Profesjonelle veiledere gir råd og kvalitetssikret informasjon om rusmidler, rusbruk og rett hjelpetiltak i din landsdel. Alle som tar kontakt med tjenesten er anonyme! Røde Kors-telefonen om tvangsekteskap og kjønnslemlestelse. Telefontjeneste som gir informasjon og veiledning om hvordan du kan forholde deg til situasjoner der tvangsekteskap, kjønnslemlestelse og æresrelatert vold forekommer.

    De tror at evnen til å heles ligger i personen selv. Deres fokus er at den enkelte har ressurser til å ta kontroll på eget liv. De tilbyr gratis og frivillige tilbud hvor den enkelte selv bestemmer tiden det tar. Brukertilbudet deres baserer seg på fellesskap, gjensidig støtte, solidaritet og vennskap mellom brukerne.

    De kan kontaktes via telefon, chat eller i deres lokaler i Akergata. Ungdomstelefonen er et tilbud til unge som trenger noen å snakke med om seksualitet, kjønn, identitet, legning, forelskelse, aktivitetstilbud eller sikrere sex.

    Ungdomstelefonen er Skeiv Ungdoms telefon-, chat- og meldingstjeneste. Chat og meldingstjenesten er gratis. Deres telefonvakter jobber på frivillig basis. De er mennesker som selv har erfaring og kunnskap om det å være skeiv og å finne tilhørighet i et sosialt nettverk. Skeiv Ungdom er en partipolitisk og religiøs uavhengig, frivillig organisasjon for ungdom under 30 år.

    Youchat et samtaletilbud via chat som drives av ansatte og frivillige ved Helseutvalget. Alle youchatterne er unge skeive, lesbiske, bifile og homofile som selv har erfaring med å forelske seg i noen av samme kjønn, komme ut og det å føle seg annerledes. Klinikken og telefonen har ordinære åpningstider, se disse her. Vår chat har sommerstengt ukene 29 og 30 Vi holder stengt for HPV-vaksinering. Første mulige dag for å få HPV-vaksine er Har du spørsmål om sex, seksualitet eller seksuell helse?

    Har du praktiske spørsmål om Sex og samfunn? Da kan du kontakte oss på vår chat  følgende tider:. Du får snakke med sykepleier, helsesøster, sexologisk rådgiver, psykiatrisk sykepleier, lege eller legestudenter.

    Du er helt anonym. Timebestilling må gjøres på telefon, se her for åpningstider. Og i forhold til seksualitet hadde også kvinnene en langt friere stilling enn den som fulgte med kristendommens idealer.

    I kulturene i førkristen tid sto erotikken sentralt både i religion og kunsten. Vi kjenner til fruktbarhetsriter som ble feiret med pomp og prakt, og store fallossymboler hogd ut i stein. Måten erotikken, som er evnen til begjær og nytelse, frodig ble fremstilt på gjennom malerier og andre kunstverk vitner om et samfunn med et sunnere og langt mer avslappet forhold til seksualitet enn hva vi har i dag. De gamle religionene var ikke statsreligioner, og dermed sårbare for den fremmede religionen Kristendommen, som spredte seg oppover i Europa i årene etter Jesu død.

    Den erotiske seksuelle uttrykksformen ble derfor gradvis erstattet med den kristne puritanismen. De første fire århundrene etter Jesu fødsel sto folkeerotikken mer sentralt blant de europeiske kristne enn den ble siden.

    Kristendommen hadde ennå ikke fått innflytelse over folkeerotikken, og kristendommen hadde på denne tiden heller ikke noen filosofisk analyse over seksualiteten. En religiøs bevegelse fra tallet skulle få stor innflytelse på de store statsreligionenes seksualnormer.

    I denne læren var alt det kjødelige syndig. Begjæret og lysten ble ansett som destruktivt for den menneskelige utvikling og forholdet til Gud. Seksualitet skulle være forbeholdt reproduksjonen, og den skulle ikke knyttes til lyst og begjær slik det hadde vært tidligere. På tallet begynner denne læren gradvis å få fotfeste både innen Islam, Jødedommen og Kristendommen, noe som førte det til at begge disse store statsreligionene utviklet et manikeistisk seksualsyn.

    Fra å først ha et fokus på gudstilbedelsen, utvikler både Islam, Jødedommen og Kristendommen en teologi som også fokuserer sterkt på den troendes seksualitet.

    Fra nå av skulle seksualiteten være forbeholdt reproduksjonen. Legemets lyster, kroppen og begjæret, representerte synden også i ekteskapet. Den som levde i sølibat var nærmere det guddommelige enn den som henga seg til lystene, selv innen ekteskapet. I motsetning til den greske religionen, som ikke hadde et presteskap med makt i seg selv, ble kristendommen raskt en statsmakt som etterhvert bestemte alle lover og regler for menneskelig omgang.

    Etter hvert ble det kirkens ledere som i stadig sterkere grad skulle bestemme over vårt forhold til seksualitet, ikke den vanlige mann og kvinne. Fra slutten av tallet fødes en ny vitenskap, sexolo gien, som utfordrer det herskende synet på seksualitet.

    Pionerer innen forskningen hevder at onanien ikke er skadelig, tvert om er det selve skamfølelsen overfor sine lyster som er det skadelige. Det herskende synet på homofili blir også sterkt utfordret. Samfunnet var ikke klar for vitenskapens funn, og teoriene når i liten grad ut i samfunnet. Gjennombruddet kom først på og tallet. På tallet skjer det samtidig et gjennombrudd for kristen humanisme internasjonalt.

    Demokrati og menneskerettigheter blir anerkjent og betydningen av vitenskap og kritisk tenkning blir fremhevet. På denne måten gjorde humanistiske idealer seg gjeldende i kristendommen. Når de kristne statsstyrene vektlegger demokratiske og humanistiske prinisipper, har de etter hvert måtte tilpasse seg humanismens endrende holdninger til seksualitet.

    Når samfunnet i dag aksepterer sex før ekteskapet, fri abort, onani og homoseksualitet, har teologer derfor prøvd å tilpasse Bibelen en mer liberal forståelse av seksualitet. Vi har sett at kirken har gått fra å være fordømmende overfor homofili, til å gradvis akseptere både homofilt samliv og ekteskap. Dette står i sterk kontrast til fundamentalistiske religioner.

    I muslimske land med fundamentalistiske styrer, har verken demokratiske eller humanistiske prinsipper fått slippe til. Dermed er det heller ikke blitt nevneverdig endringer i deres syn på seksualitet. Siden kravet om demokratisering er av moralsk karakter og kommer fra Vesten, frykter mange muslimer at Vesten vi demoralisere deres egen kultur. Dette styrker fundamentalismen og synet på vesten som den store moralske fiende. På lik linje med fundamentalistiske statsreligioner, har humanistiske og demokratiske prinsipper heller ikke fått slippe til i fundamentalistiske trossamfunn eller sektene.

    Arven fra manikeismen sitter derfor fremdeles sterkt i lukkede trossamfunn. Seksualiteten er forbeholdt reproduksjonen i ekteskapet. Seksualiteten er derfor utelukket fra den som ikke lever i ekteskap, og skam og skyldfølelse er virkemidler for å holde de unge og ugifte til disse moralnormene. Kan fundamentalistiske trossamfunn utvikle en humanistisk holdning til seksualitet? Seksualitet er en stor og viktig del av en persons identitet og selvforståelse. Fundamentalismen er avhengig av kontroll over individenes totale liv og virkelighetsforståelse.

    Ved kontroll over en persons seksualitet vil kontrollen gå ut over det rent seksuelle, dette er et skritt i retningen av total kontroll.